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논문 기본정보

초등학생의 창의성 신장을 위한 예술 영역 교과 중심의 STEAM 교육 프로그램 개발 및 적용: 스크래치 프로그래밍 언어를 활용하여

논문 개요

기관명, 저널명, ISSN, ISBN 으로 구성된 논문 개요 표입니다.
기관명 NDSL
저널명 水産海洋敎育硏究 = Journal of fisheries and marine sciences education
ISSN 1229-8999,
ISBN

논문저자 및 소속기관 정보

저자, 소속기관, 출판인, 간행물 번호, 발행연도, 초록, 원문UR, 첨부파일 순으로 구성된 논문저자 및 소속기관 정보표입니다
저자(한글) 서영호,정승범,김종훈
저자(영문)
소속기관
소속기관(영문)
출판인
간행물 번호
발행연도 2016-01-01
초록 In this study, Art area -based STEAM education programs that take advantage of the Scratch was to analyze the effect of the development of elementary school students' creativity. The winter break of ${ bigcirc}{ bigcirc}$ university education donation application students 3, 4, 5th grader was verified two research hypothesis to the target. First, Art area -based STEAM education programs will be effective on the development of elementary school students' creativity. Second, Art area -based STEAM education programs will be more effective on the development of the elementary school girls' creativity than the elementary school boys' creativity. Art area -based STEAM education programs is to show a significant difference on the development of elementary school students' creativity, mean change of elementary school girls were remarkable than boys.
원문URL http://click.ndsl.kr/servlet/OpenAPIDetailView?keyValue=03553784&target=NART&cn=JAKO201608450939962
첨부파일

추가정보

과학기술표준분류, ICT 기술분류,DDC 분류,주제어 (키워드) 순으로 구성된 추가정보표입니다
과학기술표준분류
ICT 기술분류
DDC 분류
주제어 (키워드) STEAM,Scratch,Creativity