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논문 기본정보

Developing Objective Linear Scale Data from Subjective Tests for Consumer Products

논문 개요

기관명, 저널명, ISSN, ISBN 으로 구성된 논문 개요 표입니다.
기관명 NDSL
저널명 펄프 종이기술 = Journal of Korea Technical Association of the Pulp and Paper Industry
ISSN 0253-3200,
ISBN

논문저자 및 소속기관 정보

저자, 소속기관, 출판인, 간행물 번호, 발행연도, 초록, 원문UR, 첨부파일 순으로 구성된 논문저자 및 소속기관 정보표입니다
저자(한글) Ko, Young Chan,Park, Jong-Moon
저자(영문)
소속기관
소속기관(영문)
출판인
간행물 번호
발행연도 2016-01-01
초록 In the consumer products industry, it has been highly desirable to develop objective test methods to replace subjective evaluation methods. In developing an objective test method, subjective evaluation data should be on a linear scale. According to Thurstone's theory of comparative judgment, a%-preference from a paired-comparison test can be converted to a linear-scale value. The required number (N) of paired-comparison tests increases dramatically as the number of products increases. This problem should be solved by classifying the total products into several subgroups consisting of 3-4 products in each group. By doing so, it can not only significantly reduce the number of required paired-comparison tests, but it can also obtain more reliable, reproducible data.
원문URL http://click.ndsl.kr/servlet/OpenAPIDetailView?keyValue=03553784&target=NART&cn=JAKO201609562999656
첨부파일

추가정보

과학기술표준분류, ICT 기술분류,DDC 분류,주제어 (키워드) 순으로 구성된 추가정보표입니다
과학기술표준분류
ICT 기술분류
DDC 분류
주제어 (키워드) Subjective testing,objective testing,linear scale,non-linear,paired-comparison,round-robin test,Thurstone interval scale value,normal deviate